söndag 10 april 2011

Godnatt då

Snart är det frukost! Det är förstås det bästa med varje kväll. Imorgon ska vi köra 2 * tempo. Lär bli helkul med stockben. Alltid kul att köra mot klocka ni vet.

En annan grej: vi gör ju inte så mycket när vi inte cyklar här. Läser lite, masar oss till affären och väntar på middag typ, och för att fördriva tiden kollar vi förstås en del på tv (där jag idag sett min framtida tyske make bland EM-gymnasterna i Berlin, men det är ju en annan historia) och eftersom kanalerna här är antingen spanska eller tyska så blir andelen program som är sevärda rätt få. Det går en del CSI som nog är fattbart ändå, men VI HAR JU PRATAT OM DET DÄR?!?! Kan inte se sånt som ens tangerar obehag. Igår fick Annika mig att se en halv spanskdubbad wallanderfilm men jag pallade förstås inte utan fick blunda och ha ipod i öronen och hade ÄNDÅ seriösa problem med att sova efter det. Neurosernas mästarinna.

SÅ, vi kollar rätt mycket på musikkanalen vi har här som är nån tysk variant till mtv, och där älskar de den här nya Milowlåten, vilket alltså är vad jag ville komma fram till.
Har ni hört den?

Är det bara jag, eller ger det inte lite konstiga vibbar när han sjunger att han vill låsa in sin tjej på sitt rum och aldrig låta henne gå ut, ha henne i en fågelbur så hon inte kan smita, önskar att hon vara paralyserad så hon inte kunde springa iväg och att hon var så liten att han kunde ha med henne i fickan 24/7 så hon inte skulle kunna umgås med någon annan?
Det enda somn fattas är ju versen där han önskar att hon var hans dotter och att han byggt ett litet källarrum till henne där hon kunde leva resten av sitt liv och han kunde avla en flock barn, men jag antar att den bara finns med på explicitversionen.

Inga kommentarer: