måndag 18 april 2011

Hjälp mig

Ok, fråga: Jag fick (igen) svinont i korsryggen efter ungefär halva loppet igår. Det är såklart jobbigt och rätt oskönt, och även om jag alltid hävdar att 'det är skönt när det är obekvämt!!', vilket visserligen är sant, så tror jag att det här ändå hamnar på fel sida skönlinjen. Om inte annat när man ska av cykeln och inte kan böja sig ner för att ta av sig skorna/plocka upp väskan/sitta/whatever. Men alltså, vad kan det här bero på? Jag är oftast starkare än avg i mage & rygg osv, så det borde inte vara där problemet sitter. Behöver jag bara ändra nån vinkel/höja/sänka sadeln/styret och finns det i så fall något som är troligare och vanligare än det andra som kanske kan göra att jag slipper testa mig fram i oändligheten?

(Noterbart är ju för övrigt att det här är ett problem jag endast får på tävling och det hänger alltså ihop med att jag tar i lite mer än vanligt, och vi kan ju därmed i förlängningen konstatera att jag ALLTID latar mig på träning. Bara som ett konstaterande.)
Men hjälp mig nu.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Sänk sadeln och stretcha/stärk baksida lår + skräddarmuskeln...

Kan hjälpa utan att jag egentligen en sett hur du sitter =)

Men det är oftast där problemet sitter. Sedan skadar det inte med lättare och mer bålstyrka.

Hade liknande problem som dig och då hjälpte det med mer bålstyrka och en sänkt sadel.

Hoppas du får ordning på skiten.

Anonym sa...

Håller med Oskar. Och träna på att sitta på samma sätt som du sitter på tävling.

Lunkan

Lisa sa...

tack hörni! hoppas det hjälper, jag ska testa!