söndag 30 augusti 2009

yogi

Jag har blivit värvad till örebros löpklubb, och jag tror jag ska slå ett slag för det till vintern faktiskt. Då får jag träna inomhus, och det här med att träna med andra är dessutom rätt opti för en snärta som mig som ju är så full av dödsångest. Plus att det är roligare och effektivare förstås då.

Fast ikväll festade jag till det med yoga, i någon slags impulsiv insikt om att det nog är nyttigt för mig att lära mig slappna av och sånt löjligt. Jag var naturligtvis skitdålig, kunde inte göra något långsamt (HALLÅ?! effektivitet?!), tappade balansen och tänkte på annat. Tur för mig att jag är vig som en gummiman så jag åtminstone kunde se ut som att jag var en yogaentusiast och inte behövde skylta med den inre stolpigheten.
Men jag tror ändå, trots bristen på instant success, att det kanske kan vara bra för mig att chilla lite under kontrollerade former, så jag ska nog ge det någon chans till.

Inga kommentarer: