torsdag 20 augusti 2009

Tjyvcykel

Ja, jag hade ju fått utförliga instruktioner om att inte träna nu de här dagarna, men det får ju faktiskt finnas gränser. Efter att ha vilat söndag måndag onsdag började det bli lite väl förslappat här i det Strömska residenset, och det i kombination med strålande solsken och kortärmsvärme blev en förutsättningscocktail alldeles för svår att motstå.

Eftersom jag ville hålla mig i hemmaskogen för att inte luras ut på några längre eskapader, passade jag på att konfronteras med min nemesis Jungfruberget för att sedan avsluta med en liten sväng över Lugnet. Det hela blev en tur i sann Carlssonanda, dvs 40 minuter totalt, vilket ju ändå är så kort att det nästan inte ens räknas (eftersom jag som bekant är lite dålig på det där med att ta i, och helst bara fincyklar).

Nåväl, ändå skönt att skrämma igång kroppen lite, skönt att få bli lite svettig och skönt att få bli lite pigg.

Inga kommentarer: