tisdag 25 augusti 2009

Compact living

Det är spännande det här med att bo med två cyklar på mäktiga tjugo kvadratmeter, särskilt när man som jag har vant sig vid två-tre rymliga rum att breda ut mig på. Jag jobbar på att komma på en hållbar lösning, för just nu flyttar jag liksom runt båda cyklarna och tre kartonger utifrån var i mitt hem jag behöver vara för stunden. Inatt när jag sov hade jag båda cyklarna i badrummet, imorse behövde jag duscha, så då fick jag först bära ut dom, över resten av bohaget som står samlat i mitten på golvet, från duschen till sängen. Nu har jag ställt en bokhylla mitt i rummet för att kunna komma åt lite väggyta att luta dom mot för att själv kunna baxa mig fram till datorn. Tråkigt nog har jag nu möblerat in mig själv i ett hörn, och för att lyckas ta mig ut till hallen måste jag nog skjuta tillbaka bokhyllan och lyckas krångla in iallafall en av hojarna i badrummet igen. Intressant.

Vardagshinderbana!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lisa!!

Hur är livet i Örebro??

När blir det inflyttningsfest? Vi kommer!

Kram på dig kompis!
/Karin

Lisa sa...

Det är all good in the hood. Friskiset är HEAVEN, så himla fint. Stan verkar gullig. Mer än så vet jag inte. Kom när du vill, finns det hjärterum så finns det stjärterum osv
krraaaammmm!