fredag 14 augusti 2009

Historiens sämsta argument

Folk som på allvar uttrycker sådant som

"JAMEN! Så kan man ju inte säga/göra/tycka om svenskar/män/västerlänningar/kärnfamiljen! Det är ju diskriminering! Tänk om man bytte ut det mot kvinnor/invandrare/pensionärer/homosexuella!! Va!!! Då skulle det minsann blitt ett jävvvla liv!!!! Det har du/ni/dom minsann inte tänkt på va!!!"

har ju faktiskt själva diskvalificerat sig från alla former av kommande diskussioner i vilket ämne det än må vara.

Att gemene man inte kan inse skillnaden mellan agerande gentemot något normativt och något mer marginaliserat är ju, näst efter påven och skitfilmerna Amelie från Montmartre, Det femte elementet och Virgin Suicides, det enskilt största och mest svårforcerade jämställdhetshindret i modern tid.

3 kommentarer:

kristina sa...

det är ju det här jag menar, nu vet ju inte jag om du inte sett att jag kommenterat på första inlägget eller om du bara skiter i det och så sitter jag här i tvivlen biter naglarna och mår dålig. blogspot pah!

Lisa sa...

men va? jag har ju svarat på din kommentar i det första inlägget? att svara på ditt svar sedan gjorde jag ju inte för att det inte direkt fanns något mer att säga om den saken...
eller vad menar du?

Lisa sa...

ps. som svar på det ändå; så vill man kommentera något som ligger flera inlägg tillbaka så kan man väl rätt enkelt hänvisa till det i det nyaste inlägget eller nåt. typ som du gjorde nu.