söndag 23 augusti 2009

fulcykel

Jaha, uppenbarligen tog det någonstans det där testcyklandet, för jag vaknade igår med huvudvärk från helvetet.
Eller så berodde det inte alls på det, men det spelar ju egentligen ingen roll.

Hursomhelst fick det mig att spendera ett dygn i horisontalläge med tidning och tvångskelande av en mer eller mindre besvärad hund. Nu finns det ju sämre saker än det att ägna sig åt, men det blir ju lite trist i längden. Så när jag vaknade idag med lite samma ofräschet så bestämde jag mig för den konstruktiva approachen att "ignorera skiten", en inställning som ofta faktiskt har en helt fantastiskt positiv effekt på det allra mesta som är lite jobbigt.

Så jag fincyklade tre mil över sundborn och hosjö, tror det funkade sådär på mitt allmäntillstånd. Jag var ju inte snabb, men jag var åtminstone snyggt klädd vilket ju var en tröst. Blev förbisvischad av proffset Fredrik Ericsson vilket hade kunnat bli förnedrande om det inte var för att jag faktiskt turligt nog stod helt still.

Ändå skönt att få sola benen lite, nu ska jag duscha och bege mig till Österå för att klappa Karin och hennes hästar.

Inga kommentarer: