torsdag 2 januari 2014

Det är nytt nu

Att sluta skriva en blogg, som jag nu gjorde idag på Bicycling, är lite samma grej som att göra slut, byta jobb, sluta nån skola, flytta från stan, fantisera om sin egen begravning etc.

Nostalgiskt. Är nu en gråtmosig pöl inombords som bara "the end of an era....". Känner mig lika rimligt sentimental som min lillasyrra när hon skulle operera bort ett födelsemärke och ba "det är som att jag ska ta bort en DEL AV MIG SJÄLV!!" (roligt för att det är sant!).

Men ändå lite nytt och fräscht. Nytt år och nya tider. Dags att hiva gammalt bröte och istället hiva in ny skit. Livet vill man väl helst ha konstant fullt.

Eftersom det är nytt år ska vi väl också gå igenom vad jag hoppas få ut av eländet. Helst vill jag ha mer djur, mindre hjärtsmärta, vara starkare och snabbare än någonsin, resa mer, se mer berg, få något slags utlopp för kreativitet, lära mig något nytt och överlag bli lite mer livsnjutare istället för spartansk-spice.

Inga kommentarer: