fredag 17 januari 2014

Raw man


Igår försökte jag på twitter pusha för avslöjandet att DET HÄR måste, MÅÅSTEE vara fight club. Fick lite klent gensvar kände jag, men som vanligt fattar folk sällan när man har rätt (hade även en lång diskussion om vett och etikett i motionsspår där det var jag mot hela kontoret, trots att jag såklart hade rimligast åsikt. Alltid ska man vara missförstådd etc.)

I alla fall, hur är detta något annat än fight club?

Ottosson håller alltså kurser "för att lära andra män stå upp för sin råa kraft."

Hermans Raw man-kurser består av tio kurstillfällen under lika många veckor. Han vill inte berätta exakt vad som försiggår eftersom det är hemligt och dessutom beror på energin i gruppen.
– Mina kurser är fysiska och helt upplevelsebaserade. Genom att gå på kurser där andra män har visat mig rent fysiskt hur det känns att möta riktad, maskulin energi så har jag fått in det i min kropp och kan nu förmedla det till andra.
Vissa övningar handlar om att deltagarna ger tuff feedback och hemuppgifter till varandra, andra om att bli totalt närvarande till kropp och själ. ”Brutal mindfulness” kallar han det för.

Ooooook.....

mitt arbete handlar om att skala bort lögnerna och maskerna som många bär på så att vi kan ge varandra av vår ursprungliga essens och mötas på djupet i vår sexualitet.

Oooooook......

– Många människor lever sina liv som sovande robotar. Jag ser mitt arbete som en väckarklocka.
– Mina kurser är starka och utmanande och jag vänder mig till psykiskt friska individer. Jag skapar en supportande atmosfär mellan deltagarna och finns själv tillgänglig 24 timmar om dygnet för dem. Detta är ett kall för mig och jag gör allt jag kan för att ”mina” killar ska växa som människor. Klart det finns en risk med att pressa för mycket men samtidigt längtar många män efter riktiga utmaningar i livet för att känna att de verkligen lever.

Oooooook.....


Varsågod för denna BRILJANTA spaning.


Inga kommentarer: