tisdag 28 januari 2014

examination

Jag vilade igår. Tack för det. Var tröttare än ett skämt baserat på "hur vi är" och kom hem och låg nedhasad i soffan och tittade på komedieserier på samma tema. Givande eftermiddag. Läste också ikapp mig på bloggfronten. Det absolut sämsta man kan göra är att läsa om snabba människor som tränar mycket de dagar man själv inte gör det. När man är igång är det ju extremt inspirerande, när man ligger under en filt och käkar chips är det i princip enbart stressande. Kände mig således otränad och kass, men det lär väl gå över ikväll när jag också får komma ut i snömodden och stormvinden.

I övrigt så håller jag på att avsluta mina studier, jag har en del rester kvar sedan jag tyckte det var fetare att jobba och tävlingscykla och hade fått nog av det akademiska navelskåderiet (gillar det egentligen, åtminstone betydligt mer än motsatsen som väl är *entreprenörsanda* och konsumtionsperspektiv, men nåja). Har hur som helst tagit tag i det där nu och ska hiva in ett antal PM och lite textanalyser. Det. Var. Inte. Igår. Alltså VIDDEN av tappat vokabulär, kontext, TERMINOLOGI??? Jag hade aldrig kunnat ana. Såklart kommer det komma tillbaka bara jag öppnar en bok eller två, men nu känns det så enormt avlägset att det där har varit min vardag.

Positivt sett känns det ju ändå lite roligt nu med lite distans till det, så det ska nog gå bra ändå. Vet dock inte riktigt hur jag ska hinna med det utöver heltidsjobb och mastig träningsmängd. Jag vet inte hur det är med er, men jag blir så extremt trött av att träna prestationsinriktat? Eller såklart blir ni trötta, det är ju meningen med övningen, men jag blir så trött i huvudet. Alla pass resulterar i mentalt apläge, där den högsta intellektuella höjden efter jobb och träning är att typ... duscha och blogga? Det är svårt för mig att se hur det ska gå att vara smart & studiebriljant då. Å andra sidan kan det förstås ha att göra med att jag aldrig använder huvudet nuförtiden, så stackars hjärnan är väl bara i dålig form och kommer nog igång igen.

Inga kommentarer: