fredag 10 januari 2014

på ärtnål

Jaha vad gjorde ni inatt? Själv stormade jag väl upp i arla morgonstund, kastade mig in i duschen, tvättade håret, sminkade mig, satte i linser etc bara för att när jag skulle klä på mig och åka hemifrån inse att det visserligen var arla men knappast någon morgonstund. Istället visade klockan på rimliga 00.01 och jag hade väl sovit nån timme eller så. Så det var bara för den här lilla snärtan att facepalma in i evigheten, plocka ur de där linserna, tvätta bort mascaran och gå och lägga sig igen för att göra om eländet när det riktiga morgonen sen väl kom.

ALLTSÅ? Så sjuk grej det där? Jag gjorde samma sak för ungefär en månad sen, med skillnaden att jag då också hann få hjärtat i halsgropen, stressvettningar och börja gråta som ett barn pga var säker på att jag skulle missa tåg till arlanda och i förlängningen missa flyg till malmö och inte upptäckte det hela förrän jag satt i bilen halvvägs till stationen, MEN MEN.
Innan dess har jag aldrig någonsin gjort något liknande i hela mitt liv?

Även om jag tidigare i livet haft min beskärda del av sömnproblem, precis som alla andra, så har det alltid handlat om svårt att somna. De senaste åren har inte heller det förekommit utan jag har sovit som en babygris genom såväl vårstorm som midvinter, så att jag nu helt plötsligt ska börja få svårt att hålla reda på grundläggande saker som tex om det är dag eller natt och istället gå upp lite random och apropå känns ju.... svårsynkat med mitt övriga liv?

Inga kommentarer: