onsdag 17 mars 2010

Mindre bright moments

Nähänä. Ingen lägenhet. Så kan det gå när man aldrig lär sig det där med att YOU SNOOZE YOU LOSE. Jag lär mig aldrig (men obs, enbart i icke-väckarklockerelaterade sammanhang. snoozar aldrig om morgnarna. hatar när folk hävdar hur bra det är. det är det värsta som finns. hatar snoozeknapp. sluta med sånt!).

Nåja. Jag blev inte sjukare efter gårdagens tur i alla fall! Hurra hurra och himlarikets alla fröjder eller vad man nu vill dra till med. Har ändå inte tränat idag, eftersom jag är så vansinnigt klok och förnuftig.
Imorrn däremot!
Istället för cykel har jag idag ägnat precis hela dagen åt det PM jag inte skrivit de senaste veckorna och nu alltså måste skrapa ihop på två dagar. Det har varit helfestligt och inte ett dugg stressigt! Eller lite då kanske. Riggade snaran och pallen här bredvid mig vid tretiden för säkerhets skull men har inte velat dö riktigt än. Fast jag har ju förstås hela morgondagen på mig att hinna med det också.

Öppna fönster i min trevliga dator just nu:
* "Jämförelser" (? bra namn!)
* "den apostliska successionen"
* "Spain - Wikipedia" (extremt kvalitativ akademisk källa, jag vet)
* "VAD ÄR OPUS DEI?" (ja, i versaler. visste ni förresten att versaler i gemensize heter kapitäler? jag visste inte! dagens nya ord!)
* "Sverige är regelstyrt" (eh)
* "Lisas ex; radera snabbt" (eh2)

Det allra roligaste med det här är att jag efter allt ovan är inlämnat kommer få en smaskig hemtenta på hela den här kursen (där jag hittills läst kanske 1/10 av litteraturen). Woooopwop. Ibland kan man hålla sig för skratt. Antar att jag inte kommer ha några problem med helgnöjen i alla fall, vilket är bra, eftersom jag som bekant har ca hundra kronor på kontot.

Puss & kram på er
//Inte världens bästa student alltid kanske


Inga kommentarer: