torsdag 11 mars 2010

Ett inlägg som nästan handlar om Bruce


Jag är fortsatt sjuk. Det är naturligtvis helt värdelöst. Slösurfar, tycker synd om mig själv och försöker hitta på sätt att fördriva tiden. Har lovat Johanna att blogga om Bruce Springsteen, men kommer liksom inte fram till något av mer substans än det vi gjorde häromkvällen efter att ha tittat på lite för många youtube-klipp med åttiotalsårgången av densamme (favoriten: http://www.youtube.com/watch?v=QSmZMqHABRY), vilket i förkortad variant var ungefär följande:

Lisa

bruce var så stilig som ung

Johanna

fruktansvärt stilig

Lisa

jaaaaaaaaa

Lisa

åh jeansväst

Johanna

åh munspel

Lisa

åh bruce

Johanna

åh bruce


Så jag vet inte om det blir så mycket mer av den saken. Mina faktakunskaper är rätt begränsade, och det får finnas gränser för hur förljuget tonårstrånande man får framställa sig själv. Trots allt är jag ju själsligt tusenårig och lika tacksam varje gång livet tar mig längre ifrån den värsta ungdomen.

Åtminstone sålänge jag får vara tillräckligt icke-gammal för att slippa ålderskrämpor, när den dagen kommer tar jag tillbaka allt det här och den gnällighet som då kommer infinna sig kommer förmodligen inte vara av denna värld. Bara nu efter tre dagars förkylning har jag ju börjat testamentera mina ägodelar liksom. Vi har ju tagit upp det här förut. Kan inte hantera.

2 kommentarer:

stefan carlsson sa...

varsågod, en något yngre idol:
http://www.youtube.com/watch?v=sppdDWo6Sis

johanna sa...

fantastisk bild! jag vill ha en egen!