torsdag 4 mars 2010

Lite sol, lite cykel, lite dåligt uppdaterat.

Såhär skrev johan till mig på msn häromdagen (jag borde naturligtvis printscreenat det för framtida bruk, men så snabbtänkt var jag inte):

"Lisa, det är för lite smink och sånt på din blogg"

Helt autentiskt citat, ni får ta mig på orden, hur märkligt det än låter. Hur som är jag ju hemskt eager to please, så varsågoda, jag har blonderat om mig. Det är ju i princip smink(-ish) och mer sånt än så blir det inte i den här bloggen. Jag är fel tjej för det.


Men det är förstås inte därför jag uppdaterar så dåligt, utan det har ju bara att göra med att jag aldrig hann hem igår. Jag skulle nyvaken leta reda på och klä på mig alla lager vinterkläder tex

och bara det tar ju en halv förmiddag såhär års. Efter det ska man ju ut på cykeln


Fast det var förstås rätt angenämnt en dag som igår. Periodvis skymtade ren och torr asfalt. Våren är nära, mina vänner.


...och sen skulle jag träffa min frisör och träffa karin och bjuda hem mig på visit till stefan och däremellan hinna klappa mina djur och ni vet, sånt där. Det tar tid. Jag förstår att ni är hemskt ledsna över bristen på alldeles för långa textmassor till inlägg (ha!).


Ikväll ska jag ut på riktiga landet! Det ni, kan ni ju se fram emot bildbevis på tills morgondagen. Såhär såg det ut i somras:


3 kommentarer:

johan fintling sa...

Äntligen! Du närmar dig raskt en videoblogg filmad framför spegeln med smink-fest-killar-snack. Något av en favorit i bloggenren!

Lisa sa...

allt för dig. allt för dig!

Anonym sa...

Ha! Det handlar om att göra allt för läsarna. Jag har en plan! Du ingår i den. Jag fixar, du levererar.. Kram K