måndag 8 mars 2010

Löpskor

Jag fick ett mail från Carlsson som handlade lite om löpning, och påmindes om att jag behöver ett par nya löpskor. Mina DS Trainers har jag nu slitit hål på (och förmodligen sprungit mer än de rekommenderade 100 milen i också, för den delen) och de där 2140-orna jag har i Falun vill jag helst ha kvar där. De är dessutom så tunga och orejsiga att jag ogärna använder dom särskilt regelbundet. Man vill ju vara snabb och lättfotad, liksom.

Hur som helst hade jag en inre minnesbild av att DS-skorna var snygga och gröna i årets modell, men nu hittar jag bara dom här:

... och de känns väl sådär. Började därför surfa runt efter alternativ, men är som vanligt en värdelös internetshoppare. Problemet är att jag är så vansinnigt svag för coola namn och snabb design och därför bara fastnar bland tävlingsskorna och grejer som heter typ Hyperspeed? VEM vill inte ha ett par skor som heter hyperspeed?! Det är ju omöjligt att motstå!

Fast allra helst vill jag förstås ha de här Lunartrainerdojjorna i fjolårsmodell (säljknep: "Mellansulans låga vikt beror på en ny skumplast utvecklad av NASA", ni fattar ju att ägbehovet av något sådant är rätt enormt):

Snyggare än så har en löpsko aldrig varit. Men så är det ju Nike också förstås, som ju även ligger bakom min eviga vårlängtan (Nike Air Max 90 Easter Edition från 2008, kanske världens snyggaste sneaker).

Vad springer ni i? Tipsa mig om ni har något bra! Jag accepterar allt utom Puma och Salomon och sånt med onödigt mycket dämpning och fluff. Snyggt är bättre och snabbt är bäst.

Inga kommentarer: