fredag 16 september 2011

Teknikens under

Vi slog väl till med en kalascykelträff idag, jag och jeppe77 och darvellmange och stockholms-tobbe, när det nu var solsken och ledig dag. Ba reunitade hela team kalas gamla stab av olika sorters årgångscyklar och lät dom precis som på gamla tider gosa ihop lite ut mot Carl Larssongården. Vi är ju nämligen inte bara spänstiga och sportiga och friska och rosenkindade här i cyklingens huvudstad, vi värnar även om vår lokala kulturhistoria och gynnar vid varje möjligt tillfälle dalapatriotismen med våra fikapengar.

Det var, som vår lokale nyhetschef CeejayB skulle sagt: "riesling-fiiiiiiint". Förutom när det skulle cyklas nån jävla stig då. Hatar väl att cykla stig med cross? Såhär gick det till:

Jag: Vad ska vi ta för väg hem?

Mange: Jag vet en, över berget!

Jag: Är den fin?

Mange: Ja det är grusväg och över ett berg, det är fint!

Jag: Det är väl ingen jävla stig bara?

Mange: Nejnej, det är grusväg!

(STIGCYKLING)

Mange: Men det där stigpartiet Lisa, där trivdes väl du!

Jag ba, hade väl kunnat svara, om det inte var för att jag var fem km bakom och inte kunde höra frågan ens eftersom DET HÄR MED ATT CYKLA SKOG MED CX?!

Nej okej, skoja. Det var fint faktiskt! Roligt med nya vägar och bara en pytteliten stigbit, och jag tycker ju det är rätt kul förutom att jag är så episkt dålig och långsam. Fin tur! Fina killar! Fint liv!

Inga kommentarer: