onsdag 28 september 2011

En pudel

Ni vet den här leken(?) man gör när man ska bestämma vad man skulle välja av en viss sak om man bara fick ha den enda sedan i resten av sitt liv? Typ vad skulle du välja för klädesplagg om du bara fick ha på dig det enda i resten av ditt liv, osv. I min ungdoms glada dagar höll vi av någon anledning ganska ofta på sådär när det gällde mat. Kanske för att jag kände rätt många veganer och andra med redan begränsade matvanor som liksom fick ämnet att kännas aktuellt, jag vet inte. Hur som. Reglerna utvecklades ju med tiden till att bli rätt specifika. Man får tex räkna med att man får ha salt & peppar och lite basickryddor, men inte typ, tillbehör. Och.Så.Vidare.

Slutsatsen blev i alla fall alltid att potatis skulle vara det optimala livsmedlet att välja. Det kom i och för sig alltid nån himla besserwisser som ba "amen hallå, hörni, om man väljer ÄGG, då får man faktiskt i sig allt man behöver utom c-vitamin...!!!", men som totalt hade missat tanken på hur vidrigt det skulle vara redan efter en halv dag enkom fylld av ägg. Potatis däremot. Teh shixznit.

Nu är jag hur som helst beredd att revidera den där EFTER ÅRATAL av grubblande framkomna slutsatsen, för om jag bara fick äta en grej så skulle det ju vara det här:


5 kommentarer:

Trones sa...

Varför får det här mig att tänka på Irland?

Lisa sa...

jag vet inte, utveckla?

Trones sa...

Äta bara potatis? Irländarna har testat den dieten :)

Kalle Bern sa...

Nä, det var väl spädbarn Irländarna skulle äta. Om man frågade Jonathan Swift åtminstone. Men Jonathan (vi är du) kanske inte menade som enda föda.

Om du väljer kanelwasa så skulle jag välja hamburgertallrik.

Vann du?

Trones sa...

Tja, Swift föreslog väl att barn skulle säljas som mat till de rika. Jag tror att dem som var rika slapp potatisdieten i alla fall :)