torsdag 1 september 2011

Det här vattnet att hämta

Imorse var tåget försenat 45 minuter igen. Helfestligt. Nu var jag i och för sig ute en timme för tidigt eftersom SJ's obegripliga prissättningar gjorde att det skulle kostat tre gånger så mycket att ta det andra tåget, så det gjorde mig ingenting. Egentligen var det väl bra eftersom jag nu kommer få pengar tillbaka via den här restidsgarantin de har infört för att råda bot på folks missnöje över försenade tåg.
Rätt bra grej ändå även om den är lite snål för att riktigt fylla sitt syfte. En annan idé skulle ju förstås kunna vara att börja se till att tågen kommer i tid, men jag antar att de kanske gillar det där med att gå över ån?

Man blir ju hemskt fin av att gå upp såhär tidigt i alla fall, främst eftersom man får sjukt mycket gjort de där timmarna mellan typ 5 och 9 eftersom dels ingen är vaken och igång än och dels ingenting händer på det här låtsat ständigt aktiva internet, dvs inte en distraktion att finna hur mycket och enträget man än letar efter en. Idag hann jag tex enkom därför läsa tre artiklar och en halva Platon redan innan ni andra ätit frukost. Värt.
På minussidan vill man å andra sidan äta lunch halv tio och gå och lägga sig vid 18, men you win some you lose some, antar jag.

Imorgon ska jag åka till Götelaborg! Köra storaudin, ordvitsa, käka fesk, vara go och gla som en himla kexchokla och träffa min storebror. På lördag ska jag väl cykla svinlångt i Varberg, jag blir trött bara av att tänka på det. Ses vi där eller? Hoppas!

4 kommentarer:

johanna sa...

VAD DÅ ÅKA TILL GÖTEBORG UTAN ATT SÄGA TILL??!!

Lisa sa...

JA! förlåpt! men jag kommer på kvällen och ska bara äta sova och åka till varberg typ vid sju morgonen efter, så det går inte att umgås ändå, vilket förtjänar såhär många ledsna gubbar -> :(:(:(:(:(:(:(:(:((:((:((((((((

Anonym sa...

Du får väl strunta i SJ. Ta cykeln. Det går nog snabbare.
/Karin

Lisa sa...

fast då måste jag börja cykla fort... det verkar så jobbigt.