måndag 4 oktober 2010

Sans spring



Är det här löpvarianten på cyklingens klassiska överrör+lår-bild? Jag tror det.

Jag har varit ute och sprungit igen uppenbarligen. Det gjorde ont, trots att det ju inte är några längre sträckor jag ger mig ut på (vi pratar alltså fyrtiominuterssnåret här, så det är ju inte precis ultralöpning).
Idag tyckte jag att den där vändan förra veckan borde gjort mig såpass löpvan (orka vänta osv) att jag kunde få köra på med lite fart, så jag sprang 10*1. Hel to the vete vad det smakade. Det gick inte skämslångsamt, men det var klumpigt på ett sätt som bara löpstegsbrist kan vara klumpigt. Ont i baklåret nu. Kanske borde jag ha hållt ut och tagit ett par lugnare vändor till innan intervaller men det är ju lite sent att ångra det nu.
Dessutom har jag nog sagt till mina löpande klasskamrater att jag ska springa hackmora med dom, och det kändes behövligt att ha fått sig NÅT pass med lite högre tempo innan då. Man kan ju komma sist med lite mindre marginal åtminstone.



4 kommentarer:

Niclas sa...

Har själv gjort löp premiär idag. Senast var ca 12mån sedan. Inte omöjligt med sjukskrivning imorgon :)

Lisa sa...

Det är så härligt med ovana rörelsemönster! ;)

Anonym sa...

Snyggaste o snabbaste benen i Dalom!

Lisa sa...

tack du! fast jag tror du överdrev lite nu, men det gör inget. ;)