tisdag 5 oktober 2010

Ett helt åskväder av snille

Alltså han är ju lite speciell den gode professorn, men han är åtminstone 1.rolig, 2.kunnig och 3.pedagogisk, och det är ju allt jag begär. Tyvärr hjälper inte all pedagogik i världen mot den sirap som oundvikligen byter plats med hjärnan efter sex timmar i en och samma föreläsningssal med det ever so fun temat celler och dess energiprocesser. Till och med jag som nästan inte dricker kaffe var tvungen att häva två koppar för att inte oartigt på tonårsvis hasa längre och längre ner mot golvet och självdö på slutet.

Kanske kan det förklara varför jag efteråt åkte till cykel och fjäll för att skaffa nya crossbromsar men bara kom därifrån med ett par? Hur tänkte jag där egentligen? Ska jag bara bromsa med frambromsen? Ska jag spara några gram på min fjäderlätta tvåtonscykel på detta innovativa sätt? Var det ett freudianskt felköp för att inte heller i fortsättningen ens ha alternativet att bromsa och därigenom bli TVUNGEN att köra snabbt? Otroligt begåvat.

Nu hade jag ju inte tänkt tävla ändå i Falun eftersom jag inte har tränat nåt osv, men tydligen så måste man, så jag kanske blir tvungen i alla fall. Kanske är det kul att vara dålig också. Fast eftersom jag nog ändå kommer bli ensam i min klass så kanske jag kan få åka upp och köra en halvtimme typ på torsdag eller nåt istället så jag har det överstökat. Vem ska man maila med det förslaget?

Inga kommentarer: