onsdag 13 oktober 2010

Crossen

Jag firade fjärde dagens intervallpass och min oväntat lediga onsdagkväll med att köra lite CTT på lugnet tillsammans med alla de där snabbingarna som veckoligen huserar där. Givetvis var jag snabbast och starkast i det där myllret av svenska mästare och utlandsproffs och vanliga hederliga talanger, men man vill ju inte verka förmer eller rub it in för mycket, så jag lade mig hänsynsfullt ett halvt varv bakom eller så under varje heat.

ELLER så var det så att jag varenda gång blev tvärstum ca två och en halv meter efter starten och sedan fick finna mig i att se killarna försvinna som ett pärlband i fjärran medan jag stod still på stället och vevade runt i sanden innan jag på något outgrundligt sätt ändå lyckades ta mig i mål med nöd och näppe ett halvt varv efter. Inte ens när jag fuskade och genade ikapp Adam under sista omgången lyckades jag hålla mig kvar. (En gång kom jag i och för sig ikapp en av juniskillarna, utan att fuska! Men jag tror att han hade slutat anstränga sig...)

Men jag fick ju se det nya varvet och bli trött i benen i alla fall, och det är väl huvudsaken.

Har annars varit hos L-Å och lagt upp min träning för de kommande veckorna och fått tillbaka mitt blodprov vi på DSA skickades iväg för att ta häromveckan. Jag låg såklart optimalt på alla värden vilket ju är lite ironiskt eftersom min kost typ består av enbart saltlakrits, mannagrynsgröt och knäckebröd.

Inga kommentarer: