onsdag 27 oktober 2010

Bästa bilden


Jag fick bästa bilden hittills taggad på fejjan idag, jag ser verkligen ut att ha så himla kul! Ser inte ett dugg plågad och miserabel ut. Skoj med cx.
Det där var första varvet under söndagen och jag hade så genomblöta och stelfrusna fingrar att jag inte kunde bromsa i nerförsbacken ovanför mig så jag hade fått sätta ner foten för att försöka bromsa upp i kurvan vilket förstås som synes inte alls var en fantastisk och genomförbar idé.
Idag har jag kört ett morgonpass på velodromen, förmodligen såg jag väl ungefär lika peppig ut då, för herregud vad jag inte är en begåvad velodromista. Jag är feg nåt så inni, tycker det är sjukt obehagligt varje gång och hinner precis vänja mig vid det när passet är slut.
Vi körde sprintintervaller idag också och det bidrar ju även det till min icke-succé. Det är visserligen den träningsform som är kul på velodrom men det där med att maxa på 200m är verkligen inte det lättaste...
Skönt med mycket vila i alla fall, jag och Lisa2 räknade ut att vi under tvåtimmarspasset väl hade en effektiv träningstid på typ en kvart. Lagom.

3 kommentarer:

johanna sa...

INTE SÄTTA NER FOTEN FÖR ATT BROMSA!!! FARLIGT! Måste jag visa bilderna av mitt ihopskruvade ben?

Lisa sa...

jag har sett, jag tänkte på dig under tiden! men jag kan lugna dig med att jag gjorde det i snigelfart och på mjukt underlag.

johanna sa...

Du måste akta dig så att inte du också blir hälften människa, hälften maskin.