söndag 17 oktober 2010

Behöver handskar



Såhär ser jag ut i handflatorna, det ser ju förstås inte så mycket ut för världen, men det gör ont så inni när man ska hålla i ett styre kan jag tala om.
Jag behöver alltså nya handskar, vilka är bäst? Det värsta jag vet är när de känns stela, så de måste vara tunna men varma (och inte ge skavsår!).

Under Ludvikacrossen idag fick jag, förutom bloda ner styre och handskar, inte precis vara jeppe-snygg&snabb, men jag kom i alla fall femma precis som igår. Svår bana för mig idag dock, det var ett enda kurvinferno och jag hatar ju svängar. Vad ska det vara bra för? Det går mycket fortare om man bara kör rakt fram istället.
Fast det var kul förstås, och det var fin support längs banan från alla håll. Tack så mycket allihop!
Nästa helg kör vi två dagar i Lidköping, lär väl bli awesome det med antar jag.

6 kommentarer:

Jonas l sa...

Aj, Grip Grab är riktigt tunna och sköna och skyddande emot dina handflator.

6a kom du idag enligt resultatlistan

Jag som trodde du var snyggare än Jeppe, trodde jag fel då?

Mats E sa...

DeFeet Duraglove i ull:
http://cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/personlig-utrustning-3/handskar-2/kallt_blott-vader-2/defeet-duraglove-wool-gra.html

Ser ut som ett riktigt skoskav, och vi alla vet ju hur de känns... Krya på dig!

Och det verkar som det är som alla säger; att CX är det jobbigaste man kan cykla (dvs att det vänder ut och in på hela kroppen). Bra kämpat!

Lisa sa...

Jonas: ja jag var säker på att hon jennie var efter mig, men ser i listan att hon tydligen kommit in med emmy.

vem som är snyggast är väl mest en smaksak, men just idag var jag långsam och det är aldrig snyggt.

mats: tack! & jo, det är jobbigt. fast idag var jag som sagt lat och långsam och då är det inte så farligt. fast så vinner man ju inte då heller ;)

Lisa sa...

jonas: nä, blev femma, jennie var varvad

Jonas l sa...

aha, fel i resultatlistan då

Lisa sa...

ja, hoppas de ändrar