måndag 25 oktober 2010

2000mph

... och såhär såg lördagens prispall med min fjärdeplats ut.

Annars hinner jag ju för sjutton inte blogga! Har fullt upp med att lära mig saker om kroppen i skolan, lära mig saker om kroppen på träning och resten av tiden krama hundar, tvätta cykeln i duschen, tvätta kakel efter föregående aktivitet och läsa den här sjuuuuukt ångestiga boken jag läser nu som väl inte är jättebra men som är skriven av mannen som till och med får Khemiri att framstå som dåligt äktenskapsmaterial. Herregud. Måste föda hans barn osv.

Tävlingarna i helgen gick som ni förstår helt okej. Det var kallt som satan och regn och någon enstaka plusgrad, så det där med att bromsa var ju det primära problemet eftersom händerna var för stelfrusna för att alls kunna röra på. Tydligen hade folk svårt att växla också, men sånt finlir slutade ändå att fungera på min risiga cykel redan under uppvärmningen så jag hade ändå inget annat val än att springa i nästan varenda uppförsbacke under söndagen. Det gick ju bra det med.
Stort tack till cykloteket för skjuts och hjälp och omhändertagande och till jens och oscar och robban och adam för ypperligt resesällskap.

6 kommentarer:

Erik Waldner sa...

Frän bild på dig:
http://www.jerrykarlgren.com/images/gallery/cx-lidkoping-2010/cx_lidkoping_20101023_043.jpg

Fler finns här:
http://www.jerrykarlgren.com/galleri/ovriga-sporter/cx-lidkoping-2010/

Lisa sa...

tack! :)

mycket fotografer ute på de här tävlingarna.

Mats E sa...

Bra jobbat i helgen! 0ch lycka till med pluggandet, hundkramandet, cykel- och kakeltvättandet samt barnafödandet!

Lisa sa...

Tack!
Hunddelen och cykeldelen känner jag att jag har koll på, det är väl kanske lite värre med kakeltvättandet och möjligen ännu lite sämre läge för det där med att föda den italienske fysikerns barn...
men man ska ju se möjligheter och inte begränsningar har jag hört, så jag är ändå fortsatt optimistisk!

Anonym sa...

Skönt att se oxå att "somliga" har förstått att "hjälm AV efter tävlingen"

//Jeppe

Lisa sa...

jag är hårt tuktad i stilskolan....