lördag 9 oktober 2010

Mycket på ett

Jomen jag jobbar, tackar som frågar, och att uppdatera vad som helst på den här datorn är som att springa ett mentalt maraton (vägrar stava maraton med h, på samma sätt som te med h eller ´ är likvärdigt med folkhemsirritationen nummer ett - de/dem-"problematiken"). Det tar fem försök att ens ta sig ut på det här med interwebxz, och när man väl är där tar det en halv livstid att navigera sig fram till blogger innan det sedan visar sig att man skrivit allting utan uppkoppling och allt fyndigt och smart man (jag) klämt ur sig (mig) sedan därför försvinner i en knapptryckning på "publicera".

Otacksamt, alltså. Så därför lite klent här.

Men sedan sist har jag, förutom jobbat, bakat snitsigt och giftasmässigt bröd med frukter och nötter i och varit så smart i could have been a schoolgirl, sprungit några intervaller med huvudvärk (ovärt), hämtat hem min götlaborgssyrra (värt) och ska väl ikväll mest käka kronärtskocka @daljunkargatan med nån gammal hund i knät och förbereda mig på den förnedringsfest som väntar mig imorgon under hackmora bergslopp. Jag har alltså fortfarande inte sprungit fler gånger än vad som kan räknas på ena handen, och definitivt inte någon enda gång i någon slags backe om man inte räknar med den enda backe som oundvikligen måste hanteras eftersom den tar mig hem till ytterdörren men som är skitjobbig och som jag av latmaskskäl GÅTT uppför under den här långa löparkarriären jag bedrivit nu under oktober. Kommer bli så himla festligt det hela alltså.
Hoppas jag får tag på någon i min klass som ska köra bil så jag kan ta mig ut dit också. Jag är ju ett fan av mängdträning och sådär, men att springa ut och hem känns ändå lite magstarkt.

Nå-väl. Måste jobba och plugga lite nu, har någon timme innan motionärerna börjar välla in och har än så länge öppnat boken ca 0 gånger sedan tonkans föreläsning i tisdags. Jag förlitar mig fortfarande undermedvetet på min gymnasiecharm, men liksom, det var rätt många år sedan och den hjälper rätt lite under salstentor (vilket förstås är anledningen till att humanistiska ämnen mer är min kopp av te, cheap trick kind of girl osv).

BRA GREJ TILL: Lisa2 är frisk, det betyder förstås att vi alla måste övertala henne att köra cross på lördag! Om jag slipper starta ensam startar kanske jag också.

3 kommentarer:

Jonas l sa...

helt klart borde Lisa2 köra cross på lördag. Perfekt träning och garanterat bra sällskap så kan det inte gå att banga :)

Lisa2 sa...

Vi ska inte rop hej än men än så länge är jag fortfarande frisk. haha oj nu har jag ju typ inget val. Hoppas cykeln är hel bara så kanske det kan bli en start då ;)

Lisa sa...

klart du är, klart den är, och klart det blir! :)