måndag 5 juli 2010

Från glad & nöjd till sur & svettig i fem kronologiska bilder






Saker jag måste lära mig: sluta lata mig i starten, sluta lata mig i mitten, komma ihåg att det är tävlar jag gör och inte söndagscyklar i nåt himla distanstempo, köra om på stig + naturligtvis ta i lite/bita ihop och härda ut etc.

Saker jag tänkte mycket på under loppet: isvatten, coca cola, kylrum, olika sorters sorbet, att få bada i typ... fjällbäck.

Men annars var det väl kul och så. Jag förbättrade åtminstone min tid i förhållande till segrarinnan ganska mycket jämfört med Lida Loop, så det är ju alltid något. Slutade på en sjätteplats och är väl inte nöjd precis, men måste kanske inse att jag inte är bättre än såhär på skogscykel.

Testade att pressa i mig mer energi än under LL också, vilket verkade vara ett begåvat drag. Jag slapp tokrusa in i väggen på det där jobbiga sättet jag gjorde då. Men det är så svårt att veta sånt där för mig, jag är ju så orutinerad, måste hålla på och testa mig fram...

4 kommentarer:

Jonas l sa...

5min efter mig. Ta igen det på Mörksuggejakten? Trevligt att träffa dig med

Lisa sa...

tack detsamma!
& om jag bara antingen lär mig att ta i på egen hand alt. hittar någon att jaga/jagas av som sätter lite fart på mig så ska jag nog kunna revanschera i Rättvik ;)

stefan carlsson sa...

rättvik är såå enkelt, våga gå 125% uppför backen och hitta därefter en bra grupp att slipstreama till mål i rättvik. -succé!/stef

Lisa sa...

jamen dåså, hur enkelt som helst!