tisdag 27 juli 2010

En skidåkare, en tjej, en triathlet, en paddlare, en blond cykelcitykille och en man utanför bild:

Det bästa jag vet råkar ju vara:
-tidiga morgnar
-sällskap
-cykel
-att få vara pigg, lätt och glad
-att gå emot all världens mödrars gemensamma förmaningar och låta äldre män ta mig ut på okända småvägar i skogen

Så ni förstår ju. Kan inte gå fel en dag som idag.

Absurt nog var vi hela sex (6!!!) stycken som tyckte att sexsnåret var världens bästa tid att börja cykla på i dag (och är man så många så är det ju mycket möjligt att det faktiskt är just det). Jag själv, Johan Landström, Stefan Carlsson, Per Dicander, Patrik paddlarn och en skidåkare jag inte träffat förut och därför såklart tappade namnet på (förlåt!).
Jag har naturligtvis inte den blekaste aning om vart sjutton vi var, eftersom jag inte hittar på en enda grusväg (utom banvallen) här, men jag förlitade mig givetvis på att mitt sällskap hade koll. Vi svängde i alla fall in vid Kniva och kom ut vid Lönnemossa efter nån timme, och hann däremellan med att korsa nån väg och åka förbi nån vattenpöl och nåt kalhygge (en jättebra vägbeskrivning).

(Edit: för er som inte läser kommentarerna - såhär cyklade vi tydligen:
volvo-hosjö-karlslund, staberg, kniva, lisselbo, lundborn, ryggen, lönnemossa, hosjö och hem, förbi följande vattenhål; runn, lilla dammen, rönnvalen, mysingen, lilla lönnvattnet, lintjärnen och timmertjärn. Där ser man.)

I motsats till fredagens flåsande och grinande fick jag idag alltså dessutom vara pigg och lätt och glad, och bara en sån sak är ju fröjdefullt så det förslår! Jag utgår ifrån att det betyder att morgonaktivitet nu är teh shiznit för min lilla kröppa eftersom det känns vansinnigt opti om så skulle vara fallet.

... och så den obligatoriska stulna bilden:

3 kommentarer:

stefan carlsson sa...

medhåll! för din orientering och allmänbildning kommer här kort rekapitualation av färden: volvo-hosjö-karlslund, staberg, kniva, lisselbo, lundborn, ryggen, lönnemossa, hosjö och back to sweet home. spännande sjöar att nämna i loggboken: runn, lilla dammen, rönnvalen, mysingen, lilla lönnvattnet, lintjärnen och timmertjärn./stef

Lisa sa...

Alltså, jag finner inte ord för att beskriva graden av min imponering för den där geografiska järnkollen (obs utan ironi)!! (men jag hade åtminstone rätt i kniva & lönnemossa!)

stefan carlsson sa...

det kommer med åldern.../stef