onsdag 28 juli 2010

Allt jag uppskattar!

Jag var och körde lite TCT ikväll här eftersom det ju förra veckan visade sig vara essensen av allting jag tycker är festligt och fint. Passade såklart, när jag ändå var där, på att äga skiten ur de där kolfibrade högprofildudesen med min alu-ram och blonda hästsvans.

Eller ja, riktigt så var det väl kanske inte då. Jag kanske inte direkt sopade några mattor, men jag var duktig idag ändå! Satt med som om det vore en bit kaka hela vägen, hade aldrig problem att hänga med och var med loss några gånger (även om min draghjälp inte var just någon hjälp i de där utbrytningarna, men jag lyckades ändå gå med och iväg, och det är bra. babysteps, ni vet) och gick i mål med täten. BARA EN SÅN SAK?! Blev förstås föga otippat omspurtad av de där veterankanonerna över mållinjen, men orka gråta blod när det är så himla roligt!!

Cyklade dit och hem, eftersom jag ju ändå skulle cykla, och fick en nätt tolvmilatur såhär mitt på blanka onsdagen! Inte illa det inte.

Trött nu, firar min awesomeness med nybakat bröd. Det är allt bra härligt med idrott hörni!

6 kommentarer:

Jonas l sa...

Gött! babysteps är viktiga steps. Själv orkade jag inte ens träna idag.

Anonym sa...

Jo du imponerar verkligen genom att sitta högt precis hela loppet.Att du sedan släpper luckor både här o var för vi väl ha överseende med.En frisk fläkt är det du i alla fall :)

Lisa sa...

haha ja, man får ha överseende med att jag MÅSTE sitta högt för att ha lite fallmarginal, och att jag ju faktiskt bara cykeltränat ett halvår. men så länge jag inte tappar och får cykla själv är jag förlåten alla misstag ;)

Lisa sa...

...och sålänge jag inte typ... är orsaken till major klungvurpa eller råkar preja någon i diket eller så, men även det har jag ju hittills (peppar peppar) klarat mig ifrån...

Janne.J sa...

vi är rätt medvetna om din nybörjar status så man får vara lite extra vaksam. bra kört!

Lisa sa...

bra att ni har koll på mig ;) & tack!

men jag hoppas att ni, om jag gör tokigheter och/eller (för-)stör på något sätt talar om det för mig. förmodligen är jag ju bara inte medveten om det. gör man det snällt blir jag inte ledsen, men kanske bättre :)