torsdag 8 juli 2010

Att punka ut sig

Men det är ju kul med träning hörni!
Idag är det ju torsdag, och torsdagar innebär ju Ingarvet GP och vi VET JU att det är min favoritträning och bla bla bla. Liten men fin uppslutning klockan 18.00 idag av Robban Österling, Adam Steen, Peter Vingstedt, Magnus Darvell, Mattias Nilsson & en okänd kille i focuskläder jag faktiskt aldrig sett förut (ovanligt i småstadslivet!). & så yours truly då.

Men så mycket roligare än så blev det inte för mig eftersom jag av idiotisk anledning punkade på första varvet och sedan spenderade 14 av de 20 med att byta tubdäck och försöka fixa en avbruten jävla ventiljävel. Gav upp och ringde efter hämtning till slut, men fick hjälp att åtminstone lösa det provisoriskt och kunde vara med lite hjälpligt i fyra varv på slutet, om än med ett larvigt mjukt bakdäck.
Så vansinnigt irriterande, finns det saker som är mer störigt än att inte få ta i lite när man ställt in sig på det? Och särskilt när det är yttre omständigheter som sätter käppar i hjulet? Jag hatar när prylar inte har vett nog att funka! Det värsta jag vet.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Fan vilken otur. Tråkigt som tusan.. Du var ju med och sprätte lite på slutet iaf! :)

Lisa sa...

ja så jäävvvlllaaaa irriterande. saker ska:
1.vara hela
2.funka som de ska

men kanske ska jag vara glad att jag slapp vara med fler varv än jag hann nu, med tanke på hur trötta ni såg ut där på sista :)

Unknown sa...

Ja du har rätt, var "lite lätt" irriterad förra veckan :)

Tur för oss att inte du var med och krossade oss. Fy fan vilken körning det var idag alltså...! :)