fredag 16 juli 2010

En dålig koppling

Mackan skickade mig en länk till P3Kultur som skulle handla om kopplingen mellan synthkultur och cykel. Jag blev givetvis enormt till mig, subkulturer och cykel är ju liksom det som ligger mig närmast om hjärtat.
Tyvärr fick jag bli besviken. Billy Rimgard försökte dra några lama kopplingar utöver Kraftwerks uppenbara men kom aldrig fram till mer än att åttiotalssynth var bra musik att cykla till (eh?), och det futuristiskt symboliska i att man inte kan cykla baklänges(eh2?), och det känns väl på något sätt lite VÄL vagt för att vara okej, ens i p3?
Det här betyder alltså att jag fortfarande står utan rimliga argument som rättfärdigar mina år med plastslangar i håret och pvc-kjolar (förutom att ickesubkulturellt bevandrade människor är lite obehagliga då).

Här
finns det i alla fall för den som är intresserad och inte har bättre saker för sig.
Själv ska jag gå och få mig en öl innanför västen såhär i sommarkvällen, det tycker jag att ni också borde göra.

Inga kommentarer: