lördag 11 september 2010

Vad jag gjorde idag - körde Svealandstempot:


Jag åkte till Ockelbo för att köra Svealandsmästerskap. Tempo idag, linje imorgon. Damklassen bestod av det massiva startfältet Annika och jag själv. Inte för att det gör så mycket på just tempo. Med mig hade jag även bästa Sandbergskan som tyvärr av skadeskäl inte fick starta själv, men istället på ypperligt vis servade, sällskapade, fotade och supportade.

Därav också massiv fotoskörd, naturligtvis till er glädje och rara lycka.

Kallt innan start. Jag hade glömt benvärmare. Tråkigt för mig.


Det bästa med tempo är ändå att man får köra i tempodräkt! Jag vill aldrig cykla i annat. Skulle helst träna och tävla i tempodräkt varje dag om jag kunde. Världens skönaste plagg.

Jag startade först i det enorma startfältet.

Lisa "inte-riktigt-lika-blek-som-Öijer-men-bra-nära" Ström

Och iväg!

Annika, som lyxade med tempohoj, inför sin start. Sist då, i vår klass.


Och iväg hon med!

30 km senare kom jag tillbaka, givetvis snabb som vinden etc. Tror fotografen i diket där fick en fantastisk bild med en tillfredsställande stor andel snorighet och dreglande, men sånt bjur ju jag på.

och 30 sek ungefär efter mig svischade Ankan in som stålkvinnan. Jämnt skägg idag med andra ord, men så ska det väl vara. Imorgon väntar ännu en Löf-/Strömsk uppgörelse i linjeloppet. Förmodligen sämre dokumenterad. Men stay tuned.

8 kommentarer:

Ralphi sa...

Alltså.. han som håller i starten. Han ska hålla sadeln, inte höften... Just so you know.

Lisa sa...

fast det borde du väl säga till honom och inte till mig? (men han håller faktiskt i sadeln, med andra handen)

Jonas l sa...

Tempodräkt är helt klart det som gäller :D Fint att köra med på XClopp med. Lycka till och hoppas ni blir fler som kör imorrn

Sara sa...

mmhm, har funderat över att börja med landsväg bara för att få känna mig tight i en tempodräkt... Jag insåg dock ganska snart att jag skulle gå back rent ekonomiskt så den idén sket sig...

Lisa sa...

går ju alla tiders att köra mtb i tempodräkt också, det har vi ju flera exempel på i falu ck!

Ralphi sa...

Du behöver inte vara sur på mig. Jag ser att han håller i sadeln men båda händerna ska vara där.. Aldrig haft någon som hållit min höft vid starten på tempo... iofs.. jag ser väl inte lika bra ut i tempodräkt kanske..

Lisa sa...

men jag var inte sur?

Ralphi sa...

Sorry, my bad. Tolkade det bara som att du var sur för att jag kommenterade... =)