söndag 26 september 2010

Catcher

Det är så himla lätt att vara bra på att springa, för det är en sån ensamhetsträning. Att vara snabb och smidig enbart i sitt eget sällskap klarar ju de flesta. För att råda bot på sådana eventuella villfarelser (jag är ju inte där än, nu är jag kass och långsam även på egen hand, men det kan tänkas dyka upp lite hybris om några veckor) funderar jag på att springa det där hackmoraloppet varenda människa i kommun' redan sprungit. Jag försökte förankra den strålande idén i Lisa2 & Annika efter kvällens faluCK-möte så att jag dels får sällskap och inte kan dra mig ur och dels får lite roligare under de där tre kilometrarna uppförsbacke.
Tävla är ju ett bra sätt att se till att bli trött, och det känns som en lagom sträcka att bli trött på. Om jag bara kommer ihåg att någon gång innan dess att 1. springa och 2. springa i någon uppförsbacke så jag får öva lite.

Förutom klubbmöte och hasande i löpskor har min helg spenderats i bil, på landet i norrtäljetrakten, i mer bil och med att använda borrmaskin. Bra aktiviteter alltihop. Imorgon ska jag på dsa-möte och utvärdera och planera min träning och planera in testtider på livi och såna saker. Kan ju bli intressant att få höra vad det är tänkt att jag ska ägna vintern åt, bortsett från att jag kommer få höra "simning" och det absolut värsta jag vet är just allting relaterat till djupt vatten. Intressant även att se hur jag kommer klara mig ur den knipan, alltså.

Inga kommentarer: