torsdag 9 september 2010

Blablabla

Jag bara jobbar och pluggar och cyklar. Det är all good. Fast egentligen känns det inte som att jag gör särskilt mycket av något av det, men någonstans försvinner ju uppenbarligen tiden åtminstone för den har jag brist på. Det är synd, för allt jag vill är ju mest att vara ledig och ligga på soffan med två knasiga gårdshundar i famnen.

Körde som sagt några omgångar cross på Lugnet i förmiddags med Lisa. Jag är förstås en teknisk sopa och lite för feg för att kunna hindra mig själv från att bromsa till i princip stillastående i kurvorna, men man blir ju garanterat inte bättre om man aldrig testar, så jag nöter på. Vi hade solen i ögonen och kunde köra i kortkort, och bara det gör det ju värt det.
När vi blivit trötta avrundade vi med en tur uppför serparna och sedan en vända nerför fina handbyggda slingan the enemy within. All heder till killarna(?) som slitit och grävt slingorna där uppe, det är så fint och som den föreningslover jag är blir man ju helt varm i själen av att veta att folk fortfarande gör saker ideellt.

Nåväl. Annars är det mest Svealandsmästerskapen till helgen som är på tapeten. Tills dess näsan i böckerna. Jag har inte skrivit en akademisk text sedan tidigt i vintras och det känns sjukt ringrostigt nu. Kommer knappt ihåg hur man skriver en litteraturlista. Eller jo. Men nästan.

Inga kommentarer: