söndag 19 september 2010

Tack för i år!

Idag var det ä n t l i g e n kul att sitta på cykeln på tävling igen! Kanske för att det kändes så prestigelöst efter gårdagens mentala vakuum. Försökte därför köra på lite ordentligt under loppet. Hade (också ä n t l i g e n) någon slags ambition på spurtpris och utbrytningar och försökte slutligen avsluta med en långspurt som tyvärr visade sig vara precis över min förmåga. Eller om det var vägen fram till mål som var precis några meter för lång? Blev ikapp- och omkörd i mitt ensamma majestät precis innan mållinjen, men jag ids inte ens gråta nåt blod för den sakens skull. Pallplats eller ej kändes liksom underställt rolighetsfaktorn här, och roligt hade jag! Hurra!


& sista tävlingen för säsongen var det. Ett stort och hjärtligt tack till alla snälla människor som hjälpt mig på olika sätt, och tack alla medtävlare för tålamod med min vinglighet och för det trevliga och fina bemötande jag fått som nykomling. Nu ska det bli roligt att få träna lite ordentligt igen tills nästa vår! Jag började ju min riktiga cykelträning i februari i år, vilket ju är hemskt nyligen, så det ska bli spännande att se vad ett helt träningsår kan göra för 2011.

(Vi siktar väl givetvis på den här som signaturlåt?)

2 kommentarer:

Lina sa...

Om jag får lägga mig i, eller jag gör det helt enkelt, så anser jag att du ska vara jäkligt nöjd. Att det går lite upp och ner får man nog ta en premiärsäsong, nu vet du vad som krävs och hur det (och du) funkar.
Känner du Isak?
http://idrottsfysiologen.blogspot.com/

Lisa sa...

Ja precis, jag är himla nöjd med tanke på att jag knappt vetat vad jag pysslat med, och jag har ju hela tiden haft inställningen att jag inte skulle kräva något av mig själv i år, utan testa på och försöka få någon slags rutin. Men det har varit skönt att känna att jag kunnat sitta med de andra tjejerna i alla fall. Nu vet jag vad som krävs, som du säger.

Känner inte Isak (mer än till utseendet och bloggen då, som man gör med resten av cykelsverige), men han verkar vettig!