tisdag 7 september 2010

Lite cykel, då.


Eftersom det var såhär himla kul att cykla imorse, så var det ju lika bra att göra det på eftermiddagen också! På tisdagar vankas det ju högskoleträning, och det är ju den enda kvällsträningen jag har möjlighet att vara med på nu när jag ska plugga och jobba och ha mig alla andra dagar i veckan.

För ovanlighetens skull körde vi intervallerna runt varpan. Jag mötte min mor i bil! Sedan var jag ganska pigg ett tag och sedan punkade jag och fick be en stackars P15-16-kille om hjälp eftersom jag inte fick i nån luftjävel i slangjävlet. Independent woman, och sådär. Jorå satt.

Som straff fick jag sedan köra resten av passet på mjukt handpumpat bakdäck. Det gick ganska bra ändå, men det är ju inte så kul.

För er som är lediga imorgon kväll så vankas det crossträningstävling på Lugnet! Varje onsdag from imorgon. 17.00 prick uppe vid skidstadion, och om jag förstått det rätt körs det i heat med uppsamling, som på Ingarvet, så alla kan vara med osv. Er favorittjej kommer inte dyka upp imorgon då, men kanske att jag någon annan onsdag lyckas förhandla till mig lite ledigt och kan få smaka sand när snabbkillarna varvar mig för tionde gången på samma varv. Sånt vill man ju faktiskt inte missa. Kom dit, alla är välkomna!

Inga kommentarer: