tisdag 21 september 2010

Backintervaller och sånt som kommer göra ont

Efter att vi (vi - som i jag och Annika och Johan och en herrans massa gymnasieelever från ya-elit) cyklat runt runt på Lugnet några varv och sedan upp och ner i sjulsarvsbacken i olika väldigt onaturliga (men fotovänliga) formationer några gånger för att göra oss fina för min näst mesta lokaltidningsfavvo med kollegor, fick vi ta i lite medelst backintervall i den där gamla sm-backen.
Om man tränar ensam tycker jag att backintervaller är världens sämsta intervallform, men får man köra i grupp är det ju istället den allra bästa sorten!
(& det är så himla kul med alla de här kidsen som kommit hit och börjat träna med oss, det är kul att vara många och de är så himla gulliga allihop.)

Kom hem och vände för att sedan åka ner och möta Lisa2 för att göra nypremiär i gymmet. Gick hem två timmar senare. Ni förstår ju. Det kommer kännas imorgon. Det hade förmodligen känts även om jag gått hem efter en halvtimme och en handfull övningar, men så jobbar förstås inte jag. Jag ska ju göra ALLT. "Ska bara testa lite här också".

När jag gnäller om det imorgon är det alltså helt ok och mycket motiverat med ett välplacerat stfu.

Inga kommentarer: