söndag 23 maj 2010

Tempo och pedalfråga

Lika sur som jag var igår, lika fånleende gick jag i mål idag.
Inte för att jag på något vis var snabbare eller starkare eller duktigare idag än de andra dagarna, snarare tvärtom, utan av den barnsligt enkla anledningen som handlar om vad ett halvt dygns ösregn och en himla massa cyklister gör med skogsstig - llllleeeerrrraaaa!
För OJ vad slirigt det var idag! Och OJ vad roligt det är med lercykel!
I övrigt var jag kass förstås, men det kändes liksom okej ändå när jag hade så roligt under tiden. För orka borka fundera på ovärdheten när man kan skratta under tiden, eller nåt.

Jag är ändå nöjd med att ha genomfört det. Det var lärorikt såklart, och jag kan nu lägga både min mtb-tävlingspremiär och pass 2, 3 och 4 i år bakom mig.

Däremot, ni som vet: jag hade alla dagarna en himla massa strul med att klicka i mina pedaler (spd). Särskilt idag när det blev lerigt. Det känns ju sjukt onödigt och ovärt faktiskt. Är de bara slitna eller felinställda eller nåt eller är det bättre med en annan sorts? Vilken i så fall?

5 kommentarer:

åsa sa...

Egg-beaters, jättelätta och kladdar aldrig ihop. Har dom både på crossen och MTB:n.

johan fintling sa...

Jag förstår inte problemet. Du har en hyfsat ren cykel på startlinjen, du klickar i dig, cyklar, går i mål, klickar ur dig. Där emellan ska foten vara på pedalen, det var väl ingen crosstävling?

Lisa sa...

ja precis, det är under fasen "du klickar i dig" felet infinner sig, jag förstår inte hur du kan missförstå problemet?

Sara sa...

Köpte nya mtbskor till tempot och tyckte efter nån kilometer att högerfoten satt snett i pedalen. När jag gick i mål såg jag att en gren kilat fast sig intill klossen :P Råd: lyft på tassen eller vrid mha insex till "-" på pedalinställn. Ses vi i borås? Då kör vi samma klass.

Lisa sa...

Tror inte det, SM går samma vecka på sollerön så det känns lite nära inpå. Men roligt att du går upp i elit igen! Lycka till!