onsdag 12 maj 2010

Baggbobacken

Men jag har inte riktigt tid förstår ni.

Idag åker vi (jag, andra Lisa & en juniorkille från vansbro) hur som helst till Vänersborg för Wänershofs 2-dagars. Väderprognoserna har ju varierat från sol till 25mm regn båda dagarna, banorna vet jag ingenting om och någon formkänsla kan jag ju heller inte gå på, så det känns som att det kan bli precis hur som helst faktiskt. Kanske kul i alla fall. Om inte annat spännande att se om vi ens lyckas hitta rätt och komma fram helskinnade. Som alla vet är jag ju inte precis en gudasänd bilförare, och jag har små förhoppningar om att det där med att köra minibuss kommer göra det bättre.

Igår tränade jag med högskolan. Vi trampade till Bjursås, blev bokstavligt talat nerprejade i diket av en lastbil på lugnetleden (alltså.... bilister!?) och hetsade upp och ner för Baggbobacken ett par vändor. Jag tog inga foton, men Oscar Ekstam gjorde, så där kan ni titta. Bland annat på den här som jag stulit därifrån:

Det är så fint i Dalarna! Hur kan ni inte vilja bo här? Det är ju helt obegripligt.

4 kommentarer:

stefan carlsson sa...

utför, -en bild tagen utför? oskar ekstam, jag säger då det!/stef

Lisa sa...

bättre en bild tagen utför än ingen bild alls!

Elke´s vardagsblogg sa...

Underbart underbart underbart

Lisa sa...

eller hur!!