lördag 22 maj 2010

Borlänge Tour so far

Inte ens en bild på all min skogscykelsuccé har jag att bjuda på, men jag tror Niclas har så kanske kan jag ge er det så småningom. Så länge får ni den här på elitkillarna.
Fast så värst mycket succé har det ju inte varit förstås. Jag ligger efter två etapper sjua totalt, men ljusår efter tättjejerna i tid mätt. Jag behärskar ju inte det där med ojämnt underlag liksom. De stunder det är platt och rakt har jag krafter att ta av, men av någon anledning tycker mtb-folk att man ska ta den krångligaste vägen från punkt A till punkt B och det är en himla stor del av XC-lopp som därför har visat sig INTE går rakt fram på asfalt? Helt obegripligt naturligtvis.

Prologen igår var ju så kort att den tog slut innan jag fattade att den börjat, så det var ju inte så mycket med den saken. Idag körde vi XC:n på 4*8,5km varav jag körde 3,5 helt solo. Härdande för huvudet möjligen, för guuuud vad jag tappar motivationen när jag inte ser folk framför och bakom mig.
Kom i mål sur. Jag citerar mig själv från annat ställe för att skildra mitt humör vid målgången:

"amen FY FAN. XC-etappen på blge tour. 4*8,5. kom in på 1:54 och blev sjua igen. Fortfarande 7:e plats i totalen alltså. Hatar skog, jävla påhitt. Ville bryta från varv ett. Tappade kedjehelvetet två gånger. Var törstig i tre varv och hade ingen langning. När Martina gick i mål nästan bara rullade jag sista halvan av sista varvet. så förbannad."

HÄRLIGT MED CYKEL?!?

Fast det var ju mest i stundens hetta, jag har lugnat mig nu. Det är ju roligt egentligen liksom, det är bara frustrerande att slösa så mycket tid och energi på att typ... bromsa i onödan och såna nybörjarfel som är så meningslösa.

Imorgon är det tempo i alla fall! Det blir kul!

3 kommentarer:

Niclas sa...

Galna spårval, nära flera krascher, pep konstant i lungnorna, men jäkligt kul. Skickar över lite bilder när vi kommer hem.
Till tempot har jag beställt regn :)

johan fintling sa...

Symboliserar bilden underlaget generellt? Ser ut som rena autobahn. Kört hårt idag dårå!

Lisa sa...

Niclas: Ja regn hade du VERKLIGEN beställt! :) Tur det, för lera är ju hela behållningen med mtb!

Johan: Ja åtminstone till hälften sådana där fina stigar av packad sand. Roligt!