söndag 9 maj 2010

MTB till slut!

Nog fick jag komma ut i skogen allt!
Efter snabbespresso på slaggatan och chockväckning av kroppen sådär okristligt tidigt fick vi oss en vända som innehöll både TT-bana på jungfruberget (där hela Falun punkterar stup i kvarten), lite Sm-bana kring serparna, den handbyggda nerfarten vid gamla slalombacken (så fin!), och lite intervallbanor i Rottnebyskogen. Två effektiva timmar, med andra ord, och satttaannn så roligt när jag efter någon timme kom igång lite, slutade fega och mindes lite att jag ju faktiskt gjort det där förut. Trots frånvaron av icke-asfalt det här halvåret så är jag i alla fall mindre harig än sist och lyckades få till lite flyt, så någonting har ju säkert hänt.
Slitigt förstås, det är ju jävlart jobbigt det där med skog.

Kom hem efter två timmar och kastade in cykeln, plockade ut lvghojpan och mötte Annie för några timmar distans i solen. Man ska ju bli trött idag också och fler timmar var ordinerat. Vi solskenscyklade strax över tre. Jag var pigg och fin (om än en aning hungrig, fika får man ju bara om lördagarna) ända in i timme fem vilket förvånade mig med tanke på gårdagens mediokra känsla. Härligt! Fint med cykel! Alla sorters!

4 kommentarer:

johan fintling sa...

Härligt att se! Dock så insåg jag först idag, efter titt nummer två (inte för att jag läser din blogg så ofta egentligen), att det förmodligen är du på bilden... Billingen väntar på dig.

Lisa sa...

men vafan johan?! illa. hur ska jag tolka det?

johan fintling sa...

1. Suddig bild och jag tittade inte så noga.
2. Du är lite manhaftig och förväxlas lätt med en cyklande karl.
You pick.

Lisa sa...

det är förmodligen bristen på rosett i håret som du är så ovan vid!