lördag 8 maj 2010

Lite väg och lite skog

Jorå, jag har cyklat och sånt. Vädret var fint, sällskapet likaså, och benen var väl överkomliga. Annars var det väl inte direkt så mycket nytt. Kaffet smakade som vanligt, team C&F var i majoritet som vanligt (om än något mindre överlägset idag då vi bara var fem, och Niclas fuskade med outfiten och räknas således inte), Jeppe drog samma skämt som vanligt, jag blev trött i Aspeboda som vanligt och solen sken från klarblå himmel som vanligt. Det är fint alltihop. Jag trivs och gillar det.

Imorgon bitti däremot får vi se hur trivselnivån (inte) kommer ligga. Jag ska möta Carlsson & Paddlarn klockan sju(bara en sån sak!) för lite premiär-mtb, och även om jag visserligen alltid fånler som en idiot så fort jag får komma ut i skogen på cykel...
(Bildbevis:)
...så är det ju med en rätt snedfördelad skräckblandad förtjusning (typ 90% skräck & 10% fnitter). Men det blir roligt och fint som omväxling. Carlsson har lovat mig intervallbanor för framtida bruk och en vända i den handbyggda nerfarten uppe på Lugnet. Spännande.

Nu ska jag försöka plocka ihop och damma av den lilla cykeln så den är brukbar imorgon bara.

(Annars är ju det mest fresha på mtbhimlen att Johan köpt sig en ny men beggad tjusig himla skogsponny. Den är så snygg att till och med jag vill ha den, och då tycker jag ändå inte ens att mtbs är särskilt snygga generellt (bortsett också från carlssons vita stevens som väcker habegär den med). Kolla här. Alltsssssåååå, mmmmm, cykel.)

4 kommentarer:

stefan carlsson sa...

bra smak där!/stef

Lisa sa...

alltid!

johan fintling sa...

Dessutom; än mer snygg på riktigt, en bild kan bara skvallra om detta mästerverk.

Lisa sa...

det förstår jag!