måndag 9 februari 2015

Sjukgymnasten del 3

Min sjukgymnast ger mig som enda order att ligga på soffan och läsa tidningen? Va! Jag som trodde det enda alla sjukgymnaster (jaja fysioterapeuter) ville var att alla skulle röra på sig i fotriktiga skor samt stretcha och styrketräna funktionellt 24/7?!

Så förvirrat. Sedan talade han om för mig att han var tveksam till om man kan forska på humanistiska ämnen, men sådana åsikter har ju alla naturvetenskapligt grundade människor så det är inget som upprör precis. Själv tycker jag nog att humanistiska ämnen är det ENDA man kan forska i, om man med forskning menar att komma fram till banbrytande nyheter om livet och alltet.

Eller nej kanske inte, det vore väl kul om någon kunde uppfinna en tidsmaskin eller bota cancer någon gång också och allt sådant, men ni vet - finns ens cancer? ÄR DET EN KONSTRUKTION?! HUR VET MAN?!?! Är sjukdom nödvändigtvis något dåligt? Vem definierar "dåligt"? FINNS ENS "DÅLIGT" SOM KONCEPT UTANFÖR VÅR EGEN KONSTRUKTION AV DET?!

Skoja.

Eller?

Inga kommentarer: