torsdag 5 februari 2015

Äventyrsåkning

Hej kompisar, här står jag och kämpar för allt vad tygen håller:


Nej herregud det var lögn, kämpigt var det sista det var. Eller ja, rent fysiskt var det väl lite kämpigt pga det FANNS INGA SPÅR?! Vem hade anat?? Jag hade, i och för sig, anat just det eftersom det inte gick att hitta någon spårinfo på skidspårsbibeln skidspår.se. Men ändå. Mötte en äldre skidräv i byn och vi enades om att det ju åtminstone hade åkts skoter så det borde vara åkbart om man hade god vilja, gott humör, gott om tid, etc.

Istället för spår fick jag alltså strax över en timmes äventyrsskidning på skoterspår! Det var inte helt dumt det heller ska jag tala om för er. Förutom att man känner sig hemskt friluftsig när man offroadar så är det svårt att tycka illa om någonting i hela världen när vyerna är vida, himlen blå, solen varm och temperaturen fem minus = det mest optimala vinterväder som finns. Pratar man någonsin om något annat väder när man pratar om härligt vinterväder än just fem minus, sol och mycket snö? Nej, precis, man gör ju inte det.

Hatade således inte livet när jag kom hem igen. Det är bra fantastiskt ändå hur man kan gå från att göra just det till raka motsatsen, enbart genom att kunna styra sin egen tid lite och därför kunna vara ute i solen i dagsljus och istället sitta och glo på nåt dokument på nån dataskärm på kvällen när det ändå är mörkt. Varsågod för tips, exakt hela världens chefer.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Låter skönt, önskar jag vore min egen chef. Roligt att läsa det du skriver. Gillar verkligen din stil.

Lisa sa...

Tack så mycket, kul att du läser! :)