tisdag 3 februari 2015

Loch fitness

En rimlig måttstock på huruvida man är i skaplig form eller urusel form skulle kunna vara att lägga märke till ungefär när under passet man går från att tycka övergångsställen och liknande fartstopp är ett irriterande hinder till att tycka de är ett skönt avbrott. För mig kom idag den punkten ungefär när jag snörade på mig skorna i hallen.

MEN! Eftersom en annan rimlig måttstock är huruvida man löpandes antingen passerar eller blir passerad av cyklande citypendlare på damtrallor och jag gjorde just det förstnämnda, låter jag de två tecknen ta ut varandra och kan därmed meddela er att på fitnessfronten råder förmodad status quo. Under rådande omständigheter är allt som inte är katastrof och kondis som en kedjerökande, överviktig, stillasittande astmatiker en succé, så jag är glad och tacksam.

På sjukgymnastfronten har jag däremot inget spännande att bju på. Jag fick fortsätta med samma övning och jag behövde inte ens klä av mig. Nåväl.

Inga kommentarer: