måndag 30 mars 2015

See me rollin

När man inte kan göra det man vill kan man ju lika gärna lära sig något nytt, så i helgen har jag lärt mig cykla på rullar!!! Jag är oerhört nöjd över detta faktum!

Det såg ut ungefär såhär:



Nä, ok, inte riktigt.
Spenderade typ en kvart med att hålla mig krampaktigt i ett räcke bredvid och ba "JAG KAN JU INTE SLÄPPA OCH TA STYRET!!!!" ända tills jag, eh, ja, släppte räcket och höll i styret istället (whaaaat).

Sedan gick det över förväntan. Ni vet, att cykla är ju som att..... cykla?

Den första dagen var jag så emotionellt utmattad av all nervositet att jag bara pallade rulla lugnt i 40 min. Sa efteråt att "det där var ju lite kul och så men det känns ju väldigt avlägset att jag skulle kunna göra det som träning liksom". Dagen efter dansade jag igenom en timme med någon slags intervaller. Så att. Inte stått vid mitt ord sedan 1984?

Jag kunde i och för sig inte riktigt köra mig slut pga måste ha lite medvetande kvar i vingelmarginal, men med den minimala cykelträning jag bedrivit de senaste åren går det ju att bli lokalt trött efter typ två tramptag så på så vis fungerar det ju oerhört bra.

1 kommentar:

Katja sa...

Roligt! Jag har också rullar som ett läroprojekt inför framtiden (kanske den kommande CX-Cupen). Ska banne mig införskaffa ett par snart!