tisdag 17 mars 2015

Ridlektion och teh Future

Igår kväll åkte jag som varje måndag till FRK för ridlektion. Vi red en övning som går ut på att man rider på en åttvolt med travbommar på ena kortsidan av ena volten, och i själva krysset mellan volterna rider man skänkelvikning. Varje varv blir alltså travbommar på vänstervolt, höger skänkelvikning, volt åt höger, vänster skänkelvikning och sedan tillbaka över bommarna. Efter ett tag kan man ju med fördel byta varv också.

Riktigt kul men knepig övning, jag gillar när det är finlirigt och man måste tänka och koncentrera sig hela tiden. Theo är ju lite spänd över bommar och ville gärna bryta ut någonstans i mitten över dom och jag är lite klen och orkar inte riktigt sitta emot då, så själva bomdelen var väl inte det vackraste min instruktör skådat men skänkelvikningarna gick å andra sidan desto bättre. Det är väl bara att inse att min fördelning hopp-/dressyrmänniska är ca 0% / 100%.

Jag var på riktigt skräpigt humör innan, men som alla vet är det omöjligt att fortsätta vara det när man hänger med djur. Svårt att vara arg när man umgås med den här uppsynen:


I övrigt har jag anmält mig till en sommarkurs. Tror det är första gången i världshistorien jag gjort det i tid? Därmed blev jag också påmind om att jag måste bestämma mig rätt snart för om jag ska läsa en master i höst eller inte? Åh denna eviga beslutsångest. Å ena sidan älskar jag ju det akademiska, å andra sidan är det så himla jobbigt att vara fattig student ända tills man är medelålders (jaja, men nästan). Å tredje sidan är det ju mer värt att ha roligt än att ha pengar. 

Lär väl återkomma i den ångestfrågan.
 

Inga kommentarer: