måndag 23 mars 2015

Ett inlägg om ingenting

Jaha, min sjukgymnast dumpade mig? Tror ni han var sur? Tror ni att vi kan vara vänner? Var det inte mig det var fel på, det var honom? etc etc etc
Hur det än är så är jag nu ensam med ryggen igen, men det ska väl gå bra det med. Får väl ringa nån. Börjar bli van vid att vara partiellt 500 miljoner år gammal.

Fortsätter att träna medelst crosstrainer pga orkar inte cykla i kyla sedan jag vant mig av vid det och vågar inte riktigt springa. Det är ändå ok än så länge när jag ser någon slags ände på det. För att palla ens försöka härda ut kör jag 100% intervallpass (till skillnad mot det normala som kanske är 30% av veckans pass? -ish) och det är ju alltid roligt. Har kört mycket fyror och trösklar och nu på slutet även en hel del enminutare. Just enminuters är ett extremt hatkärleksobjekt för mig, det är så sjukt obekväm längd. En fyra/tia/femtonmuntare/osv är ju svinjobbig och vidrig men ändå mer eller mindre lång och hanterbar på det viset. En trettiosekundare är svinjobbig och vidrig men så kort att man alltid kan mata sig igenom den. Men enminuters? Jag vill dö efter 40 sekunder VARJE gång?! Det är säkert bra för mig just därför.

Knappast enligt skolboken med den ickevariationen och totala avsaknaden av lugnare pass förstås, men mitt huvud skulle inte stå ut med annat och nöden har som bekant ingen lag. Positivt är hur som helst att jag därför är rätt sliten i benen, och alla som vet någonting om någonting vet också att det är få saker som är lika göttigt som att vara just det! Eftersom jag dragits med det här onda i ett halvår nu, och under den tiden inte tränat som jag vill, så var det ju utan överdrift rätt så jäkla länge sedan jag fick ha onda ben av slitenhet. Ändå mysigt. Om man inte får vara snabb så kan man åtminstone få vara trött.

Har i övrigt inte gjort mycket alltså. Skrivit uppsats, varit i Uppsala, lagat(!) god(!) mat och typ.... kollat på jordskott och sedan skrivit lite mer. Det visade sig att det tog ganska mycket längre tid än jag trott att gå igenom allt det här materialet. Nu har jag gått igenom det så många gånger att jag knappt ens längre kan läsa det pga vet redan vad som står där. Det kan ju bli ett problem.


1 kommentar:

Kristin sa...

Dumma rygg :(. Vad är behandlingsplanen? Försöka få en röntgen/magnetröntgen? Du är ju ung och viril och ska inte behöva ha ont i ryggen!