onsdag 26 mars 2014

Vardagsblogg

Ni vet hur det är när man blir påverkad av sin omgivning. Plötsligt har man bytt utseende/matvanor/musiksmak/dygnsrytm utan att man fattar hur det gick till. För egen del har jag väl nu jobbat lite för länge lite för nära Öijer, för häromdagen vaknade jag på morgonen fylld av känslan att det kändes så himla HELRÄTT att cykelpendla lite!

Jag hade tyvärr missat detaljen att det fortfarande är minusgrader här på morgnarna trots sol och blå himmel, så när jag någon timme senare rullade in på jobbet strax innan sjusnåret så var mina händer och fötter mig inte särskilt tacksamma eftersom mina garderobsval oftast inte är mer avancerade än att de bygger på det rätt basala "sol=varmt, molnigt=kallt" och jag såklart därför hade klätt mig för tunt. Å andra sidan var alla andra delar av min kropp mig väldigt tacksam eftersom få saker är bättre än att börja dagen med att få röra lite på sig (jag vet, så himla präktigt, men jag älskar även alla former av morgonjoggar etc!), så det kanske går på ett ut.

Eftersom jag är en så avslappnad och opretentiös cyklist och därför inte använder mig av en massa mätinstrument och gps:er och bös utan bara cyklar på ~*känsla*~ så fick jag stå ut med en anstormning av besvikelser och uppgivna sårade suckar som hela internet uppbådade när det stor klart att jag därför inte kunde uppvisa några GRAFER efter min pendling?!?! KARTOR? PULSKURVOR? HASTIGHETSDIAGRAM?

Till er har jag gjort en fin illustration i paint som visar vilken väg jag cyklade till respektive från jobbet. Falun och Borlänge är på ett rimligt vis illustrerat med en kungakrona och en ledsen smiley.


Som ni ser valde jag gamla Leksandsvägen på morgonen och Runnleden hemåt. Det var såhär fult:


Det var ju inte precis som taggtråd för själen att få ägna nån timme efter jobbet åt att cykelcrossa sig fram i den där miljön, ooom man säger så. Det var länge sedan jag var så ostressad under min hemresa. Vill nu cykelpendla varje dag! Fast inte idag, för i eftermiddag ska jag göra nyhetspanelen på radio såklart. Men alla andra dagar!

Men nästa projekt tror jag blir att springa hem! Det kan bli vilken dag som helst det.

Inga kommentarer: