fredag 26 juni 2015

Leva pendlarlife

I morse cyklade jag dock faktiskt till jobbet! Förutom att det tog mig en halvtimme att komma iväg hemifrån så var det en ren fest. Solsken, ljumma vindar, klorofyllstinna omgivningar, en och annan nyvaken betande kossa i hage etc etc. Till och med medvind sista kilometerna. Intressant nog tog det mig lika lång tid som det brukar ta mig att cykla samma sträcka på cross, i frost och minusgrader?! Man kan ju välja att förstå den informationen som att jag antingen var långsam idag eller är en sådan supercrosstalang att jag helt enkelt var episkt snabb då. Eftersom det är fredag så kör vi på det senare alternativet.

Överväger lyxen att lämna väskan på kontoret tills på måndag och fripendla (myntade detta begrepp nu, varsågoda) hem utan packning. Då kanske jag till och med kostar på mig en omväg. Lär ju maxa soltimmarna nu.

Inga kommentarer: