onsdag 21 maj 2014

Fangirl länktipsar

Man blir så himla glad när man hittar bloggar som 1. handlar om träning och ändå 2. inte är efterblivna, eftersom det inte direkt händer så ofta att det stör. Jag skulle nog kunna påstå att det hänt mig ungefär en gång i livet, och då hade jag i själva verket bara råkat klicka in på min egen.

SKOJA

Men det är faktiskt hemskt sällan. Jag är nämligen rätt så ointresserad av bilder på tights, någons proteindryck, "peppande" citat, uppskuren frukt på fat, bildkollage med solnedgångar eller annat carpe diem-bös. Jag är även episkt ointresserad av Mitt Sommarlov-redogörelser av träningspass eller lopp, och framförallt är jag helt sned i ansiktet efter att ha facepalmat mig igenom allt för många texter som författats av människor utan känsla för språk, vilket man annars skulle tycka borde vara rätt så grundläggande när man ägnar sig åt just det. Men ja, ni förstår ju.

I alla fall, Runners har lyckats med konststycket att värva storbloggaren (nåja, BLIVANDE!) Lars Södergård och jag är så lycklig över det tjuriga men skojiga inslaget i min www-rutin. Idag förekom till och med denna tonårstjejsdiskussion i mitt sociala medie:ande:

A: har läst han södergårds blogg nu och den var ju superrolig!
B: jag vet!!!
A: älskar när det inte är något glam what so ever
B: älskar den! 
A: typ motsatsen till NNs etc bloggar 
B: allt är bara jobbigt och gör ont typ, också det här att han faktiskt kan skriva, man är ju tom tacksam för det lilla nuförtin
A: haha, alltså jag blir ju bra mkt mer boostad av rubriker som "vad jag hatar på när jag hatar på löpning" (brilliant) än *insert valfritt kvasispirituellt citat*

Varsågod för det översvallande länktipset, det blir lätt så i detta torftiga liv.
 
 

Inga kommentarer: